Ο πραγματικός ένοχος είναι το ελληνικό σύστημα παιδείας για την απόφαση του ΣτΕ
Δεν υπάρχει καμιά συμμετρία ή ασυμμετρία μεγαλύτερη από εκείνη που ισχύει για την ψυχή σε σχέση με το σώμα.
Όταν η ψυχή μέσα του είναι ισχυρότερη από το σώμα και βρίσκεται σε ένταση, τότε το συνταράζει από μέσα και του προκαλεί διάφορες ασθένειες· όταν ασχολείται με πάθος με κάποιες μελέτες ή έρευνες, του δημιουργεί φθορές.
Το σχολείο και γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να επενδύσει σοβαρά στην αναβάθμιση της σωματικής εκπαίδευσης των μαθητών, ώστε, πέρα από την υγεία, να βελτιωθούν οι επιδόσεις τους.
Ένα εκπαιδευτικό σύστημα όμως που οδεύει αν είναι δυνατόν να καταργήσει τη γυμναστική από το σχολείο.
Έχουμε και εκείνα τα παιδιά που έκαναν τον αθλητισμό τρόπο ζωής τους δείχνοντας στους υπόλοιπους, μικρούς και μεγάλους, ιδέες και ιδανικά που σπανίζουν στη σημερινή κοινωνία!
Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που βρήκε σύμμαχο το Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο θεώρησε ότι είναι αντισυνταγματική η διάταξη του νόμου που δίνει μόρια στα παιδιά που αριστεύουν στα αθλήματά τους.
Έχουμε πλέον ξεκάθαρα δηλαδή τον πλήρη διαχωρισμό των δρόμων.....ή αθλητισμός ή διάβασμα για τις πανελλήνιες!....ζητάμε πλέον από το παιδί να σταματήσει να σκέφτεται ότι αθλητικό όνειρο έχει, να σταματήσει τον ιδανικό τρόπο ζωής που έμαθε ως τώρα!
Δε θα ξεχάσω το μπλακ άουτ του γιου μου που τότε στην χρονιά της τρίτης λυκείου παράτησε τον αθλητισμό για χάρη του ...πανεπιστημίου!Παρά τις έντονες αντιρρήσεις μου άκουσε τη γνώμη της μητέρας του με συνέπεια να έρθει μια τρίμηνη άρνηση για οτιδήποτε την Άνοιξη και φυσικά να χάσει όλη τη χρονιά και οτιδήποτε όνειρο είχε ή για το πανεπιστήμιο ή για τον αθλητισμό.
Ο πραγματικός ένοχος είναι το ελληνικό σύστημα παιδείας για την απόφαση του ΣτΕ....... Το ζήτημα είναι πως, γι' ακόμα μια φορά, η Ελλάδα προσπαθεί να λύσει ένα πρόβλημα χωρίς να 'χει διαβάσει καλά την εκφώνηση.
Η ουσία δεν είναι οι αθλητές και τα έξτρα μόρια, το πρόβλημα στην πραγματικότητα δεν είναι νομικό. Η ουσία κρύβεται μέσα σε μια φράση, μέσα σ' ακόμα μια ελληνική πρωτοτυπία: "Στο ελληνικό πανεπιστήμιο το δύσκολο είναι να μπεις! Άμα και μπεις, κάπως θα το τελειώσεις...". Δυστυχώς το πανεπιστήμιο στα μέρη μας δουλεύει σαν κλαμπάκι με δύσκολη "πόρτα".
Όμως πόσο καλύτερα θα 'ταν τα πράγματα, αν αποφάσιζαν οι σχολές να ζορίζουν εκείνες όσους δεν μπορούν (ή δεν θέλουν) να υπηρετήσουν την επιστήμη τους; Τότε δεν θα υπήρχε λόγος να κάνουν οι πανελλήνιες τον πορτιέρη που αφήνει μόνο "τους καλούς" να εισέλθουν στον ιερό χώρο της γνώσης.
Τότε δεν θα υπήρχε λόγος να κολυμπάνε στο άγχος παιδιά που έτσι κι αλλιώς τραβάνε ζόρια ενηλικίωσης. Τότε δεν θα είχε κανείς μια ευκαιρία κάθε χρόνο, να κυνηγήσει το μέλλον του. Και τότε, προβλήματα όπως τα μόρια των αθλητών δεν θα 'ταν πια προβλήματα.
Θα κλείσω με ένα ρητό και μια παροιμία αλλά πριν να προτρέψω γονείς και αρμόδιους να μη στερήσουν τον αθλητισμό από τα παιδιά τους αλλά και τα παιδιά όλου του κόσμου!
Πρώτα η παροιμία που λέει κανένας καλός δε χάνεται!....μια παροιμία που βγήκε μέσα από τη ζωή, από την πραγματική ζωή!...νομίζω ότι τείνει να διαστρεβλωθεί παίρνοντας απόφαση αρνητική για τα μόρια των αθλητών.
Αυτά τα παιδιά εκπαιδεύονται στον αθλητισμό κάτω πολλές φορές από αντίξοες συνθήκες και πολλές ώρες καθημερινά!!!...ποια ανισότητα υπάρχει και ποια αναξιοκρατία;;;;;.....
Όσον αφορά το ρητό!....΄΄νους υγιής εν σώματι υγιεί΄΄!!!...ας εκπαιδεύσουμε τους νέους ανθρώπους για ιδέες και ιδανικά, για το πνεύμα, την υγεία και το κάλλος!!!...ο αθλητισμός τα προσφέρει όλα αυτά!!!...και όλα μπορούν να επιτευχθούν μέσω του αθλητισμού!!!
Σχόλιο και επιμέλεια Γιώργος Τσανοσίδης
Από τα γραφόμενά μου αποσπάσματα από... Πλάτωνος ΄΄Τίμαιος΄΄ Ηλίας Γεροντόπουλος Αίας Δάλιος